چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است؟

چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است؟

کسانی که برای اهداف مختلف به خرید دام زنده می پردازند، این موضوع دغدغه ذهنی‌شان است که چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است اگر شما هم قصد خرید انواع دام های زنده را دارید و چنین سوالی در ذهنتان وجود دارد، پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. تا به پاسخ درستی برسید. به صورت کلی کشتارگاه‌ ها، مجموعه ها و دامداری هایی که به فروش دام زنده می پردازند، ممکن است که دام های پروار اما با درصد چربی بالا به فروش برسانند و گوشت خالص دام‌های اینگونه از کشتارگاه ها کم باشد. اما ما می خواهیم یک مجموعه ی بسیار معتبر به شما معرفی کنیم تا با مراجعه به این مجموعه بتوانید دام های زنده را با گوشت کاملا خالص خریداری کنید.

مجموعه نوین شیپ، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش دام زنده در تهران و کرج، انواع دام های زنده را با کمترین میزان چربی و بیشترین میزان گوشت خالص به فروش می رساند. شما می توانید به خرید گوسفند زنده در کرج یا حتی خرید گوسفند زنده در شهریار و سایر مناطق اطراف کرج و تهران از طریق وبسایت نوین شیپ، با قیمتی بسیار منصفانه، بپردازید. بررسی این موضوع که چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است می‌تواند سوال افراد مختلف باشد و قطعاً بررسی این موضوع نقش مهمی در خرید موفقیت آمیز شما در زمینه دام زنده خواهد داشت.

میزان گوشت دهی انواع مختلف دام زنده

انواع دام زنده میزان گوشت دهی مختلفی دارند. به طور کلی گوسفند هایی که در نژاد گوشتی قرار دارند، گوشت بیشتری هم می دهند. اما علاوه بر گوسفندان، دام زنده شامل انواع گاو، گوساله، بز، شتر، بره و… هم می شود و عوامل زیادی وجود دارند که می توانند روی میزان گوشت این دام ها اثرگذار باشند. پس اگر دوست دارید بدانید که چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است باید این عوامل موثر و تأثیر گذار را بشناسید تا با بررسی هر یک از این عوامل به پاسخ این سوال برسید.

خرید گوسفند زنده در شمال تهران از طریق مجموعه نوین شیپ امکان پذیر است و می‌توانید با شماره گیری 09124361322 و برقراری تماس با این مجموعه، گوسفنده زنده خود را سفارش دهید تا دام به صورت زنده به همراه قصاب برای شما به منزلتان ارسال شود.

تمام دام های موجود در این مجموعه از درصد خلوص گوشت بسیار بالایی برخوردار هستند و این موضوع جزو نقاط تمایز مجموعه نوین شیپ نسبت به سایر مجموعه های فروش دام زنده می باشد. همین موضوع باعث شده است تا علاوه بر شمال تهران، در نقاط مختلف دیگر تهران مانند؛ خرید گوسفند زنده در غرب تهران، شرق و مرکز تهران هم بسیار رونق داشته باشد. افراد از نقاط مختلف تهران با مجموعه نوین شیپ تماس می گیرند و دام زنده مورد نیاز خود را خریداری می کنند.

میزان گوشت دهی انواع مختلف دام زنده
میزان گوشت دهی انواع مختلف دام زنده

آیا نژاد روی میزان گوشت دهی دام تاثیر دارد؟

اگر دوست دارید بدانید که چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است، باید به نژاد دام زنده مورد نظر خود هم دقت داشته باشید. زیرا یکی از عوامل مهمی که روی میزان گوشت یک دام تاثیر گذار است، نژاد می باشد. نژاد دام ها و گوسفند ها بسیار متنوع هستند و به صورت کلی گوسفند ها سه دسته ی پشمی، شیری و گوشتی تقسیم می شوند. که هر یک از این دسته ها دارای زیر مجموعه های مختلفی هستند و نژادهای متفاوتی را شامل می شوند.

اما به طور کلی گوسفند هایی که شیری هستند و شیر می دهند، لاغر تر از سایر گوسفند ها می باشند و در مقابل، گوسفند های گوشتی میزان گوشت دهی بیشتری دارند. این مسئله در رابطه با گاو ها هم صدق می‌کند و گاوهای شیرده به علت اینکه شیر می دهند وزن کمتری دارند و از گوشت کمتری هم برخوردار هستند. پس اگر دوست دارید که از گوشت خالص تر استفاده کنید، بهتر است که به خرید گوسفند یا گاو نر بپردازید.

مجموعه ی نوین شیپ انواع گوسفند زنده شهرداری را با کمترین میزان چربی و بیشترین میزان گوشت برای شما عرضه می کند و تهرانی ها و کرجی های گرامی و کسانی که در شهرهای اطراف تهران و کرج هستند، می توانند از طریق مجموعه نوین شیپ خرید موفقیت آمیز داشته باشند و گوسفند با خلوص گوشت بالایی را خریداری کنند.

آیا نژاد روی میزان گوشت دهی دام تاثیر دارد؟
آیا نژاد روی میزان گوشت دهی دام تاثیر دارد؟

میزان گوشت دهی بز

بز ها از لحاظ گوشت دهی شباهت بسیار زیادی به گوسفند ها دارند و اگر دوست دارید بدانید که چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است، در رابطه با بز ها باید فرمولی که در مورد گوسفند ها طی می کردید را بروید. معمولاً بازدهی لاشه بز باید حدود ۴۵ تا ۵۵ درصد گوشت خالص داشته باشد.

خرید بز زنده و ذبح آن و استفاده از گوشت بز تازه کمک می‌کند تا شما زندگی سالم تری داشته باشید و از گوشت تازه تغذیه کنید. زیرا هر چقدر که گوشت، تازه تر، خالص تر و بدون چربی باشد، برای بدن فواید بسیار بیشتری هم خواهد داشت.

میزان گوشت دهی گاو و گوساله زنده

اینکه چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است به نوع دام هم بستگی دارد. برای مثال میزان گوشت دهی گاو و گوساله زنده نسبت به گوسفند بسیار بیشتر است و کسانی که قصد استفاده از گوشت در حجم بالا را دارند، ترجیح می‌ دهند که به خرید گاو و گوساله زنده بپردازند.

اما از لحاظ مزه و بافت گوشتی، تفاوت های عمده و زیادی بین گوشت گاو و گوسفند وجود دارد. ولی بافت عضلانی گوشت گاو بیشتر است و چربی این گوشت بسیار کمتر می باشد. این موضوع باعث می‌شود تا میزان گوشت دهی گاو ها بسیار زیاد باشد و چربی کمتری داشته باشند. در میان نژادهای مختلف گاو، نژاد سمینتال جزو نژاد های پر گوشت می باشد و اگر دوست دارید که یک گاو زنده با حجم گوشت بسیار زیاد خریداری کنید، بهتر است که به دنبال نژاد سمینتال باشید.

انواع گاو و گوساله زنده در مجموعه نوین شیپ به فروش می رسند و شما می توانید نژاد مورد نظر خود را اعلام کنید تا مجموعه نوین شیپ بهترین و سالم ترین گاو و گوساله ها را برای شما به فروش برساند. تمام گاو و گوساله های موجود در این مجموعه فاقد هورمون هستند و کاملا سالم و پروار می‌باشند. از میزان خلوص گوشت بالایی هم برخوردار هستند. که این مسئله جزء مزایای مهم گاوهای زنده مجموعه نوین شیب به شمار می‌ آید.

میزان گوشت دهی گاو و گوساله زنده
میزان گوشت دهی گاو و گوساله زنده

خرید گوساله زنده در تهران و کرج

خرید انواع گاو و گوساله زنده در تهران و کرج با مجموعه نوین شیپ امکان پذیر است. این مجموعه به عنوان معتبرترین مرکز فروش دام زنده انواع دام ها و به ویژه گاو و گوساله ها را از بهترین نژادها و با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب برای تهرانی‌ها و کرج های گرامی عرضه می‌ کند. شما می توانید برای مراسمات مختلف و یا حتی مصرف ماهانه ی خود دام های زنده مورد نظرتان را از این مجموعه خریداری کنید.

سخن آخر

اکنون که به صورت کاملاً واضح دانستید که چند درصد وزن دام زنده گوشت خالص است و با میزان گوشت دهی انواع دام ها آشنا شدید، می توانید بر اساس اولویت هایی که در ذهن دارید خرید خود را در این زمینه انجام دهید و مناسبترین دام را برای مصارف مختلف خود انتخاب کنید. در هر صورت برای خرید انواع دام زنده و حتی مرغ و خروس زنده مجموعه نوین شیپ گزینه های خوب و مناسبی را برای شما عرضه کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)
اگر این مقاله برایتان مفید بود با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا